Unohtelen asioita. Äsken kun laitoin takkaan tulia huomasin lattiassa ruskean, jostain nesteestä tulleen likaläntin...menin kodinhoitohuoneeseen hakemaan rättiä, kahden sekunnin päästä unohdin syyn ylösnousuun...palasin sohvalle ja muistin asian uudestaan...muistin myös, että olen tuon saman likatahran huomannut useita kertoja aiemminkin- aina samalla lopputuloksella.

Suoritin vasta puolentoista vuoden mittaisen koulutusohjelman työn ohessa. Koulutukseen osallistui kymmenkunta ihmista...en muista- tai oikeastaan en tiedä yhdenkään osallistujan nimeä. Syy ei ole se etten olisi ollut koulutuksessa sosiaalisesti aktiivinen, päinvastoin. Uskon että minua pidettiin jopa ihsn mukavana kaverina...itsekin koulutuksesta nautin aiheen ja uusien tuttavuuksien myötävaikutuksesta. Nimiä en siltikään muista...ärsyttävää.

Vuodenvaihteessa huomasin töissä virheen laskutuksissa, A:n yksi osalaskutus oli laskutettu koko vuoden väärin perustein, syy oli minun. Kun huomasin virheen muistin samantien se, että olin asian huomannut jo ennen ensimmäistä laskutuserää, olin muka korjannutkin...vitunposket, korjaukseni teki virheestä vain suuremman. Laskin virheen suuruuden euroissa, ei kauhea, muutama prosentti vuoden koko laskutuksesta, en puhunut virheestäni kenellekään mitään.

Töissä käy usein niin etten tiedä mitä tehdä. Tuijotan vain monitoria enkä saa mieleen mitään järkevää työhön liittyvää...päivät menevät helposti "ei-minkään" tekemiseen, tai sitten keksin tekosyitä olla aloittamatta uutta työtä. Töistä lähtiessä sitten muistan asiat jotka olisi pitänyt tai ainakin olisi voinut hoitaa työpäivän aikana.